SEA-specialist

Hoe gaat jouw dag eruit zien?

Je start de dag natuurlijk met een heerlijk kop koffie en begint dan met het doorspitten van je mailbox en checkt de nieuwtjes in SEA-land. De dag wordt afgetrapt met elkaar en jullie bespreken de stand-up, zodat iedereen van elkaar weet waar je mee bezig bent. Dan duik je in je eigen campagnes en bekijk je de resultaten van je laatste aanpassingen. Je bespreekt dit met de klant en gaat dan de verbeterpunten bepalen. Hierna bedenk je een strategie voor een nieuwe klant en start de campagnes op.

Natuurlijk hoort er tussen door ook een potje tafelvoetbal bij. Met frisse energie staat een call met Google gepland. Dan is het tijd voor klantbeheer: Je onderzoekt wat er is gebeurd met de verkopen sinds je vorige grote aanpassingen. Tot je grote vreugde zie je meer dan een verdubbeling in de omzet! Je belt de klant om het goede nieuws te vertellen en deelt je succes met je collega’s. Hier doe je het voor!

Ook ben je bezig met Youtube-advertising. Hoe kun je YouTube inzetten om meer naamsbekendheid te creëren, een nieuw product te introduceren of meer traffic naar je website te genereren? Kunnen YouTube-advertenties traditionele tv-reclames vervangen? De rest van de middag houd je je bezig met het up-to-date houden van je vakkennis, er staat nog een overleg gepland met de salesafdeling voor een pitch en als klap op de vuurpijl is er eind van de middag een SEA-netwerkborrel. Een fijne afsluiter van een productieve dag.

Werkzaamheden:

  • Je werkt aan de grootste search campagnes van Nederland
  • Je verbetert de prestaties en spot kansen voor deze grote klanten
  • Je bent op de hoogte van alle SEA trends en kunt meepraten over interessante ontwikkelingen op dit gebied
  • Je stelt adviezen op om klanten te overtuigen van een succesvolle SEA campagne
  • Je weet de behoefte van de klant te achterhalen en stemt de strategie daarop af
  • Je presenteert op overtuigende wijze jouw adviezen over o.a. optimalisatie aan klanten
  • Je zorgt er zelf proactief voor dat je kennis van SEA hoog blijft en deelt deze informatie actief met je collega’s.

Is een van de grondleggers van de Nederlandse zoekmachine marketing.

  • Geldige AdWords-certificaten
  • Een dosis energie en passie voor je vak
  • Kennis van Analytics en attributie
  • Honger naar kennis en innovatie
  • Durf om initiatief te tonen
  • Zelfstandigheid om SEA-campagnes te beheren
  • Ervaring met product-/datafeed en YouTube-advertising is een pré

Je harde werken wordt beloond met een meer dan marktconform salaris, goede secundaire voorwaarden, doorgroeimogelijkheden, 25 vakantiedagen (op fulltime basis) en leuke uitjes.

Neem voor meer informatie contact op met:
Michelle Van den Eijnde
Recruitment Consultant
085-4890300